Japon İmparatorluğunun instagram kararı
1926’da Japon İmparatoru Hirohito imparatorluk tahtına çıktığında, milyonlarca Japon tarafından yaşayan bir tanrı olarak saygıyla karşılandı.
Neredeyse 100 yıl sonra, dünyanın en eski monarşisi olan Japonya’nın imparatorluk ailesi çok farklı bir görünüme kavuşuyor. Torunu İmparator Naruhito, beş yıl önce babasından görevi devraldığında ülkenin kraliyet ailesini modern çağa taşıma sözü vermişti.
Ve şimdi kraliyet ailesi 21. yüzyıla doğru çok kesin bir adım attı: Pazartesi gününden itibaren aile instagram’da.
Bu hamle, Britanya kraliyet ailesinin ilk kez sosyal medyaya çıkışından yaklaşık 15 yıl sonra gerçekleşti.
Sosyal medya analisti Andrew Hughes, ”Japonlar belki de dijital çağa tam anlamıyla dahil olmayan son önemli kraliyet ailesiydi” diyor.
Ama bu kaçınılmaz bir hamleydi. Aile, genç nesillerle iletişim kurma ve güncel kalma arzusunu açıkça belirtmişti; ve bu deneklerin giderek daha fazla yalnızca telefonlarından içerik aldıkları göz önüne alındığında, ailenin de çevrimiçi olması gerekecek.Ancak Imperial Ailesi’nin günlük yaşamlarına daha özgün bir bakış açısı getirmeyi ümit edenler için @kunaicho_jp hesabının şu ana kadar 48 saat boyunca varlığı hayal kırıklığı yaratabilir.
Bonsai bitkileri ve bol bol eğilme
Bir hayran internette şöyle yazdı: “Bir Instagram oluşturduklarını duyduğumda hemen kontrol ettim. Ama tabii ki imparator ‘bugünkü öğle yemeğini kalp emojisi veya buna benzer bir şeyi paylaşmazdı.”
Şu ana kadar kunaicho_jp İmparatorluk Hanesiprofiline yüklenen 70 fotoğraf ve beş videoda İmparator Naruhito, İmparatoriçe Masako ve onların çok sevilen tek çocukları olan 22 yaşındaki Prenses Aiko öne çıkıyor.
Galerinin şu ana kadar oldukça resmi bir tonu var; son birkaç aydaki kraliyet görevlerinin sadece bir özeti: halka açık gösteriler, müze ziyaretleri, deprem bölgeleri ve diğer topraklardan kraliyet ailesiyle misafir odalarında yapılan toplantılar. Biraz bonsai ve bolca selam var. Bir doğum günü kutlaması gönderisinde İmparator ve İmparatoriçe alçak bir masada oturmuş kameralara gülümserken görülüyor.
Instagram fenomenleri, potansiyel yeni takipçilerin uyumlu, gözü yormayan, tanımlanabilir bir estetik tarafından tek bakışta kazanılması için ızgaralarının genel görünümünü iyileştirmek için büyük çaba harcıyor.
Kanda Üniversitesi’nde Japonca çalışmaları öğretim görevlisi olan Jeffrey Hall, “Hesabın paylaşımları son derece sıkıcı, basın bültenlerinde paylaştığı türden fotoğraflar” diyor.
Her ne kadar Instagram kullanıcılarının ara sıra hayat anlarını paylaşmak için kullandıkları bir araç olan Hikayeler fonksiyonunu benimsemiş olsalar da, görünen o ki İmparatorluk Hanesi yetkilileri bunu sadece etkinlik fotoğraflarının B-roll’unu sergilemek için kullanıyor.
Bay Hall, “IHA’daki muhafazakar yetkililerin Instagram takipçilerine etkileşimli veya eğlenceli bir deneyim sunma niyetinde olduklarını düşünmüyorum” diyor.
Sıkıca kontrol edilmiş
Avustralya Ulusal Üniversitesi’nde reklamcılık ve pazarlama dersleri veren Bay Hughes, “Bu, kendi amaçlarını öne sürenlerin, yorumların ele geçirilmesinin ve temel olarak içeriğin sulandırılmasının ve markanın zarar görmesinin markaya zarar vermesini engelliyor” diyor.
“Henüz değiştirebilirler ama bunu beklemiyordum çünkü bu bir kutu solucanın açılmasına neden olur ve diğer kraliyet aileleriyle denizaşırı örneklerden neler olduğunu çok fazla gördüler. “Elbette, Japon kraliyet ailesi, Windsor’lardan 15 yıl sonra çevrimiçi olarak ilk kez sahneye çıkıyor olsa da, son aylarda Galler Prensesi ve ailesinin photoshoplu bir fotoğrafına duyulan öfke kesinlikle akıllarda yer alacaktı.
Sonuçta bu, Krizantem tahtını yöneten ve binlerce yıllık bir soyu olan bir kraliyet ailesi, on yıldan fazla bir süredir kendilerini sosyal medyayla lekelemek istemeyen bir kraliyet ailesi.
Bay Hughes, “Başlangıçta sabit içerik sunmaları gerekmiyor; yalnızca markayı daha incelikli bir şekilde güçlendirmek ve nelerin yayınlandığını ve tartışıldığını kontrol ederek yapay zekayı, dezenformasyonu ve yanlış bilgiyi en aza indirmek yeterli. Bana göre bu, akıllı marka yönetimidir” diyor.
Geçmişte magazin skandalları yaşanmış olsa da İmparatorluk Hanesi, Crown ailesini temiz tutmak için çok çalıştı; genel olarak onlar, Japon halkı tarafından hala ahlaki açıdan dürüst rol modeller olarak görülüyor.
Aile, mesajlarını iletmek için uzun süredir geleneksel medya kanallarını, fotoğrafçılığı, gazeteleri ve Meji döneminden bu yana TV programlarını ve haftalık dergileri kullanıyor.
Avustralya Ulusal Üniversitesi’nde Japon Çalışmaları öğretim görevlisi olan Masafumi Moden, “Ancak, bu ortamlar genellikle halkın aşinalığını geliştirmek yerine, olumlu ama mesafeli imajlarını güçlendirmek için kullanıldı” diyor.
patronlardunyasi.com